A Force India elengedte a Ferrarihoz Giancarlo Fisichellát. A vörösök őt szánják Massa helyére idénre, miután Badoer - finoman szólva - nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

Olasz versenyző a Ferrariban, ráadásul olasz futamon. Azt hiszem ez a legjobb alkalom, ha az ember Istenné akar válni. Elég lesz csupán nyerni Monzában. Ezúttal neki is lesz KERS, meghát cirkusz kell a népnek, úgyhogy minden esélye meg van rá.

A tények: Kimi és a Ferrari első győzelme idén. A Force India és Fisichella első pontjai idén, rögtön nyolc. Még azt hihetnénk, történt is valami, pedig ismét nem túl sok.

Kimi és a KERS rögtön az első kanyar után a bukótéren keresztül feljött a második helyre. Kicsit azért érdekes, hogy nem kapott büntetést, hisz előnyt szerzett abból, hogy a pályát elhagyta. De ha nem, hát nem. Mázli 1. Fisichella remekül kapta el a rajtot és megőrizte az első helyet
Pár kanyar után öt autó balesete után bejött a safety car, így Fisichella mögé gond nélkül felzárkózott Raikkönen, és ahogy az várható volt, a KERS segítségével pár kanyar után megelőzte. Mázli 2. Sajnálom Fisichellát, mert megérdemelte volna a győzelmet. Dehát a KERS szabályos alkatrész, Raikkönen pedig remekül használta. Hát ennyi.

A futamon ennyi történt, innentől kezdve a szokásos körbe-körbe, leszámítva egy majdnem-ütközést a boxban. A végén még Lacim és Gyulám próbált lelkendezni, hogy Fisichella milyen szépen követi Raikkönent, de mivel Kimi autójában ott a KERS, Fisichelláéban pedig nincs, egyértelmű volt, hogy max. a közelében maradhat, de előzni nem fog tudni.

A dobogón Kimi hozta a formát, előbb ivott, aztán locsolt, és végre a Force India szerelői is ihattak egy kis lőrét.

Szóval örülhetünk Fisichellának, a Force Indiának, a Ferrari rajongót is bonthatják a pezsgőt, de verseny továbbra sincs. Hiába tűnik izgalmasnak a pontverseny, a dobogó változatosságát leszámítva gyakorlatilag továbbra is merő unalom az egész.

Viszont jó volt nézni néhány belső kamerás felvételt. Ahogy ezek a srácok padlógázon bőven 300 felett tolják át a szekeret a lejtőt követő Eau Rouge kanyaron majd tovább, az még tv-ből is eléggé hátborzongató. Minden elismerésem, ahogy ott át merik küldeni, az szenzációs.

Talán Monza, de asszem, ha nincs eső, nincs verseny.

Nos, hát ilyen sem volt még. A Force India rajtol holnap az első helyről, Fisichellával a volán mögött. Kíváncsian várom a futamot. Spa-Franchorchamps szokott néha meglepetéseket okozni, köszönhetően a kiszámíthatatlan időjárásnak. Tavaly is egész szép roncsderbi alakult ki a végére, érdemes volt a futam vége előtt pár körrel felébredni.

Mit is lehet mondani... Forza Giancarlo!

Schumi saját honlapján jelentette be, hogy nyaksérülése miatt nem tér vissza. Úgy tűnik, azért az a 40 év az 40 év. Azért sajnálom, kíváncsi lettem volna, mit hozott volna össze. Nyilvánvaló, hogy összekukáztak volna neki egy dobogót valahogy. Miután Ecclestone tegnap azt nyilatkozta, hogy dobogós helyezést, sőt később futamgyőzelmet vár tőle, biztos voltam benne, hogy a futam majd "valahogy úgy alakul", hogy pezsgőzés legyen a vége.

Azért a Schumi rajongók ne adják fel, lehet, hogy csak a sztorik fogytak el és egy újabb marketingfogást látunk.

Valenciában Luca Badoer tesztpilóta fogja így Felipét helyettesíteni. (Amúgy ha nem lehet tesztelni, akkor minek a tesztpilóta? :-) )

 

Még néhány hét, és visszatér Schumi. Kíváncsian várom, milyen hírek látnak napvilágot minden egyes nap. Tesztel, engedélyt kér, ezezk még életszerű dolgok, de az, hogy mobilozik vezetés közben vagy épp 3 kilót fogyott és szorgalmasan edz, ezek már eléggé bulvárszagúak. Ha sikerül, nemsokára közlünk képeket az aktuális székletéről.

Kár érte, hogy egy celeb-et faragnak belőle. A vezetési tudása bőven elég lenne...

1 komment

Címkék: schumacher

tanninvadász 2009.08.02. 21:17

Kimi bukfenc

Kimi tett egy kis kitérőt a rally világában a hétvégén. A Finn rally-n állt rajthozt egy Super 2000-res Fiat Abarth Grande Punto-val. Egész jól haladt, az utolsó szakasz előtt abszolút 15. helyen állt. Majd jött egy "kis" hiba, és bedobta a vasat a fák közé úgy, hogy a versenyt már nem tudta folytatni.

Itt egy videó az esetről:

 A bukfenc után mindketten sértetlenül szálltak ki az autóból. Kimi hozta a Jégember-formát, megnézte jól van-e a navigátor, majd a ferraris sapkát a fejére húzva egy csepp érzelem nélkül elsétállt a helyszínről.

Miután ígérte, hogy folytatja, mi más is kívánhatnánk: Sok sikert!

gyulavitéz cikke a totalcaron

http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2009/07/28/forma1/1/#szoveg

Mai hírünk, a BMW sikertelenségre hivatkozva bedobta a törülközőt, jövőre nem játszanak tovább cirkuszosat. A sikertelenségre hivatkozás eléggé érdekes, mert idén ugyan valóban nem ment, tavaly elég jók voltak, tehát látszik, hogy össze tudnak rakni egy rendes szekeret, ha kell. Ez az idény most nem jött össze, ami jó indok, hogy lelépjenek.

Másik indok, hogy jövőre nem lesz KERS, ami a hibrid technológia fejlesztésénél jó tapasztalatokat adott volna a gyárnak. Tehát stratégiailag nem fér bele a Forma-1. Ez azért már egy elfogadhatóbb magyarázat.

Herr Sauber, a csapat korábbi (eredeti) tulajdonosa csípőből cáfolta, hogy megvenné a csapatot. Magyarul: ő fogja átvenni a csapatot, csak még siránkozik egy kicsit. Gondolom ő is 1 Eurós vételárra hajt, lásd Brawn-Honda üzlet.

Szólj hozzá!

Címkék: bmw

A háttérben elindult a bohóckodás, ki legyen helyette Valenciában. Alonso, Schumacher, a két tesztpilóta egyike, Baumgartner :-) , extrémebb feltételezések két külsősre, Rossi a MotoGP-ből éshát Loeb is ismét felbukkant. Miután cirkusz kell a népnek, Alonso vagy Schumacher lehet a befutó. Ha már a futamokon nem történik semmi, pályán kívül próbálkoznak a srácok. Schumi menedzsere rögtön nyilatkozta, hogy "ein Comeback is völlig ausgeschlossen", vagyis a visszatérés kizárva.

Ez alapján úgy gondolom egyértelmű, hogy Schumi visszaül. A Ferrari idén a pályán nem sokat mutatott, az üzlet az pedig mégiscsak üzlet...

Amúgy Felipe úgy tűnik szépen gyógyul, reméljük a szeme is rendben lesz, szerintem ez most a legfontosabb.

[Update] 7/29 már hivatalos, Schumi ül be Felipe helyére. És a cirkusz megy tovább... Futás ismét venni Schumi-s sapkát, pólót, zászlót...

Izgul is már mindenki (forrás: hvg.hu):

OLASZORSZÁG

La Gazzetta dello Sport:
"Szenzációs visszatérés! Ismét összeállt a Forma-1 legszebb párja. Újra itt van minden idők legnagyobb bajnoka. Montezemolo elnök személyesen vitte el a hírt a budapesti kórházba Felipe Massának. Győzött Schumacher féktelen versenyzési vágya."

Corriere dello Sport: "A Ferrari hívta Schumit, ő pedig hallgatott a kérésre. Szenzáció!"

Tuttosport: "Schumi szenzációs visszatérése a Ferrari-kormány mögé. Az F1 hálás neki."

Corriere della Sera: "Micsoda szenzáció a Ferrarinál: a legenda visszatér, magával hozva tapasztalatát és versenyösztönét."

La Repubblica: "Schumi visszakapta a Ferrariját. Három évnyi csalóka nyugalom után végül a versenyszellem győzött. Mindent kockára tesz, ezzel együtt igazi ajándék ő az F1-nek."

  SPANYOLORSZÁG

El País:
"A legnagyobb újra köztünk. Schumacher 40 évesen hallgatott a Ferrari hívó szavára, és helyettesíti a sérült Massát."
    
El Mundo: "A nagy öreg mester igent mondott. Ami Lance Armstrong a kerékpársportban, az most Schumacher a Forma-1-ben."
    
Marca: "A legenda visszatér, még érdekesebb lesz a valenciai Európa Nagydíj. A spanyol kikötőváros megfogta az isten lábát."

As: "Egyik jön, a másik megy. Miközben a BMW kivonul az F1-ből a hétszeres világbajnok Schumacher bátor döntést hozott. Valenciáé a nyertes sorsjegy."
    
  ANGLIA:

Times: "Michael Schumacher előkészítette a színpadot az autósport történetének legnagyobb visszatérésére."
    
Daily Mail: "Schumacher tiszteletköre."
    
The Sun: "Visszatér a GP-szupersztár: a 'Schu' folytatódik."
    
Independent: "A Forma-1-ben csak egy bizonyosság, egy alappillér volt sérthetetlen, Michael Schumachernek hívták. Ha a Ferrari hozzá fordul, az nem kockázatos játék, hanem önkéntelen reflex."
 

Én viszont továbbra is csupán annyit szeretnék, hogy LEGYEN VERSENY A PÁLYÁN!

Általában a Magyar Nagydíj izgalmas szokott lenni. Általában. Most nem. Gyakorlatilag azon kívül, hogy olyanok álltak a dobogón, akik eddig nem nagyon, az égvilágon semmi nem történt a futamon. Bár ez most igazából nem is nagyon érdekelt. Massa balesete egyszerűen hihetetlen, nagyon drukkolok, hogy felépüljön. A futam abszolút ezredrangú volt számomra.

Ami történt:
- volt egy jó kis rajt, egy kis adok-kapok, Kimi és Seb összeért, valszeg emiatt esett ki később Seb
- az első körök egyikében Hamilton megelőzte Webbert, ez egy jó kis előzés volt
- Alonso hamar jött az első kerékcserére a könnyű szekér miatt. A jobb elsőt rosszul tették fel, ami pár kanyar után leesett (szerencsére senkit nem talált el) - ezzel az ő versenyének vége szakadt
- Kimi és Webber együtt érkeztek ki a kerékcserére. Webber jött előbb, de elszüttyögtek valamit a szerelők, ezért Kimi meg tudta előzni. Ebben az volt az izgalom, hogy majdnem összeütköztek a boxban

Tehát ez a négy dolog történt, amúgy semmi. Dögunalom, ahogy az lenni szokott.

Hamilton csendben nyert. Kimi második, szokása szerint előbb ivott, aztán locsolt, ahogy egy rendes alkeszhez illik :-) Webber harmadik, amivel feljött másodiknak a táblázaton.

Legközelebb négy hét múlva, reméljük Felipével.

Azért ilyen izgalmak nem kellenek... Felipe, gyógyulj meg!!!!!!!!!!!!

Hihetetlen ez a baleset. Egy rugó, ami valószínűtlen, hogy leszakad egy autóról. Valahogy pattog vagy repül, és a felé 280-nal haladó autó úgy találja el, hogy a pilóta fejét éri az ütés. Nem suhan el mellette, nem az autót csapja meg, a pilótát... Egyszerűen ennek a valószínűsége közel nulla. És mégis...

Felipe, tessék gyorsan meggyógyulni, jövőre haza kell vinned a világbajnoki trófeát a családodnak!!!

Forrás

Kimi megunta. Nem is csodálom. Úgy tűnik végre valami rendes autósportban kamatoztatja tehetségét. Ráadásul ugyebár jövőre még szerződése van a Ferrarival, tehát az is lehet, hogy Forma-1-es fizetésért fog rallyzni. Ha egy így van, akkor ezt állati jól csinálta. :-)

Kíváncsi leszek milyen szekérrel fogja tolni. Mostanság egy Grande Punto S2000-st terelget néhanapján. Én szívesen látnám az ötcsillagos kékben. Petter, Kimi és a Subaru, az lenne csak a jó csapat! Főleg, ha valami versenyképes autót össze tudnának hozni nekik a japánok...

Lényeg, a lényeg, hajrá Kimi, kilinccsel előre!

Észrevettétek, hogy megint nem történt semmi? Kivételesen pedig nem aludtam el, hanem végignéztem, hát nem érte meg.

Egész jó rajt, Hamilton az élre tör, aztán defekt, kisodródik és ezzel az ő versenyének vége. Pedig jól csinálta, egy kanyarig tartott a remény, hogy lesz valami más ezúttal.

Aztán Webber boxáthajtátos büntetése. OK, hogy túl agresszív volt és még az is lehet, hogy sportszerűtlen, de könyörgöm, ez autósport, nem arról szól, hogy küzdök a másikkal? Hímestojások versenyeznek?

Barrichello pedig nyilatkozza, hogy elrontották a taktikáját. Ismét azt hittem ez autósport. Játszatok inkább valami számítógépes játékkal taktikásat wazze. Nyomni kell neki, ahogy a csövön kifér, görbüljön a lemez...

A vége Webber, Vettel, Massa. Üdítő színfolt lehetne, hogy Felipe ismét locsolhatott egy kis Mumm-ot, de igazából csupán volt egy jó versenye. Ha sz*rrá előzi a mezőnyt akkor ok, jee, hajrá, de egyszerűen csak ott volt, semmi emlékezeteset nem csinált.

Következik a Hungaroring, F...ING Magyar Nagydíj. Jó lenne látni egy jó versenyt...

OFF: Viszont legalább Szávay Ági nyert, ezúton óriási gratula neki. Gyerünk Ági, irány vissza az első húszba.

Felröppent a pletyka, hogy Seb fogja átvenni Bourdais helyét a Toro Rossonál... Bődületes hülyeség!

Úgy látszik a Forma-1-nek iszonyatosan kell a hírverés. Előbb szétszakadás, aztán mégsem, utána Hitlerezés, most pedig a 5x rally világbajnok nevével igyekeznek reklámozni magukat. Inkább versenyezni kellene, izgalom és ilyesmik.

Szenzációs pilóták ezek a srácok hihetetlen refexekkel és kihegyezett érzékszervekkel, a vezetési tudásukat bármelyikkel szó nélkül elcserélném. Sajnálom is őket, mire pazarolják a tehetségüket, egyetlen mentségük, hogy iszonyat jól keresnek vele. Dehát Loeb elaludna egy ilyen "versenyen"! Két órán keresztül körözni, közben meg "ne nyomd neki, mert vigyázni kell a motorra / váltóra" vagy "ne nyomd neki, mert mindjárt szemcsésedni kezd a gumi", esetleg "csak maradj a közelében, majd kerékcserénél megelőzöd". Nagyon csodálkoznék, ha a pletyka igaz lenne.

Azért az nem lehet véletlen, hogy Kimi is rallyzgat szabadidejében. Ott legalább megy a szekér, lehet neki küldeni rendesen, 100 jobb3, 50 bal2 fékes, az az igazi autósport!

Régen pedig szerettem. A régen az persze nagyon régen volt, még Senna, Piquet senior, Mansell, Prost, Rosberg stb. stb. idején. Ültem a tv előtt és izgultam ki nyer. Ki és hol tud majd előzni. Mindenhová Camel, JPS és Benetton feliratokat rajzolgattam, bár azt sem tudtam, mik ezek. Szerettem a cirkuszt, no...

Ma már ilyenre esély sincs. Ez nem cirkusz, ez lókaki. Elrajtol a mezőny, két kanyarig van némi izgalom, aztán semmi. Elindul a sínautózás, előzés szinte soha. Aztán a boxban kitaktikázzák az egészet. Nekem ez nem autóverseny.

Évekig ment, hogy Schumacher nyer, aztán végre visszavonult. Lett egy kis új szín (nem Hamiltonra gondolok :-) ), jöttek új pilóták, új világbajnokok, de a lényeg maradt, csak az autók színe más. Idén azt hittem végre lesz valami, elvégre rengeteg technikai változtatás történt, a szekerek teljesen újak. Jött is a semmiből két fehér autó matricák nélkül és az első pár futamon elpáholt mindenkit. Ez az elején még izgalmasnak is tűnt, aztán szépen lassan kiderült, hogy az égvilágon semmi sem változott. Most épp nem a bordó és az ezüst autók köröznek elől, hanem a csupasz fehér és a bikás kék.

ígyhát marad, ami eddig volt. Kéthetente vasárnap a kiadós ebéd után Forma-1 nézés címén a rajt után két körrel már alszom és csak a pezsgőlocsolásra ébredek. Sosem ér meglepetés, általában az nyer, aki elölről indul.

Mitől olyan népszerű ez?